Tamnih je podataka u tvrtkama danas više od 50 posto, pa predstavljaju primamljiv cilj za hakere i ucjenjivače

Globalne tvrtke i dalje na svojoj računalnoj i mrežnoj infrastrukturi čuvaju velike količine „tamnih podataka“ (dark data) – podataka za koje ne znaju što sadrže – a što privlači cyberkriminalce, otkrilo je novo istraživanje, čije je rezultate predstavio Veritas Technologies, vodeća tvrtka na tržištu rješenja za zaštitu podataka u poslovnim okruženjima i softverskih rješenja za pohranu podataka.

Istraživanje „Vrijednost podataka“, koje je za Veritas provela tvrtka Vanson Bourne, uključivalo je 1500 donositelja odluka u IT-u i menadžere, čija je odgovornost briga za podatke u ukupno 15 zemalja. Ovo je istraživanje otkrilo da, u prosjeku, više od polovice podataka (52 posto) u ispitanim organizacijama i dalje nije klasificirano ili propisno obilježeno, što znači da tvrtke imaju vrlo ograničenu ili gotovo nikakvu vidljivost potencijalno važnih i za posao presudnih podataka, a ovi podaci usto predstavljaju i privlačnu metu za hakere.

Klasificiranje podataka omogućava tvrtkama da brzo skeniraju i obilježe podatke koje čuvaju kako bi mogle biti sigurne da se svim osjetljivim ili potencijalno rizičnim podacima upravlja na odgovarajući način, neovisno o tome gdje se ti podaci nalaze. Ovakav dubok uvid u podatke tvrtkama omogućava da se usklade sa sve strožom i čvršćom regulativom koja uređuje područje zaštite podataka, a u sklopu koje je potrebno implementirati vrlo precizna pravila za čuvanje pojedinih vrsta podataka.

Javni oblak i mobilna okruženja najslabije su karike kada se govori o sigurnosti podataka. U ovim je okruženjima najvjerojatnije da većina podataka ne bude klasificirana te, posljedično, da niti ne bude odgovarajuće zaštićena. Samo 5 posto tvrtki tvrdi da su klasificirale sve svoje podatke u javnom oblaku, dok ih je samo 6 posto klasificiralo podatke koji se nalaze na mobilnim uređajima.

Tri petine ispitanih tvrtki (njih 61 posto) priznaje kako su klasificirale manje od polovice podataka koje drže u oblaku, a dvije trećine tvrtki (67 posto) klasificiralo je manje od polovice podataka koji se nalaze na mobilnim uređajima.

Veritasovo prethodno istraživanje, “Istina u oblaku”, otkrilo je kako zabrinjavajuće velik broj tvrtki (69 posto), pogrešno vjeruje kako su zaštita podataka, privatnost i usklađenost s regulativom zadaće njihovih pružatelja usluge pohrane podataka u oblaku, iako je u svim ugovorima koji se sklapaju s pružateljima tih usluga jasno da je ova obaveza na strani tvrtki koje uslugu koriste.

“Kako zaposlenici postaju sve mobilniji i kako nestaju granice koje su dosad dijelile posao i privatni život, tako se i podaci tvrtke nalaze na više različitih okruženja”, naglašava Jyothi Swaroop, potpredsjednik za proizvode i usluge u Veritasu. “Kada su podaci ovako fragmentirani u nekoj organizaciji, a ona ih pritom još nije odgovarajuće obilježila, puno je vjerojatnije da će se raditi o ‘tamnim’ podacima, što može ugroziti reputaciju tvrtke i njezin udio na tržištu, naročito ukoliko ne uspije zadržati svoju usklađenost s regulativama kao što je GDPR. Zbog svega toga, izuzetno je važno da organizacije preuzmu punu odgovornost za zaštitu i upravljanje svim podacima koje čuvaju”, kaže Swaroop.

Ispitane organizacije razmatraju poboljšavanje podatkovne sigurnosti (njih 64 posto), poboljšavanje vidljivosti podataka i kontrole nad njima (39 posto), te garantiranje regulatorne usklađenosti (32 posto) – ovo su glavni izazovi tvrtki kada se govori o svakodnevnom upravljanju podacima kojima raspolažu. Ipak, većina ispitanih priznaje da njihove organizacije moraju pojačati svoje napore u svakom od ovih područja.

“Bazen tamnih podataka možda nije nešto što je pri vrhu misli većine tvrtki, ali radi se o vrlo primamljivom cilju za cyberkriminalce i hakere, kao i za napade u kojima se traži otkupnina (ransomware). Što organizacije bolje poznaju podatke koje čuvaju, to će bolje moći procijeniti i njihovu vrijednost ili rizike”, dodaje Swaroop.

“Međutim, problem je u tome što prosječna organizacija čuva milijarde pojedinačnih datoteka, a njihova ručna klasifikacija ili obilježavanje jednostavno su van dometa i mogućnosti ljudi. Tvrtke stoga danas implementiraju rješenja za upravljanje podacima koja se oslanjaju na algoritme, strojno učenje (ML – machine learning), definirane politike i procese koji pomažu u upravljanju podacima, zaštiti i stjecanju vrijednih uvida u same podatke, neovisno o tome gdje se oni nalaze”, zaključuje Swaroop.

 

Izvor: https://www.ictbusiness.info/

Koristimo kolačiće kako bi poboljšali Vaše korisničko iskustvo i funkcionalnost stranice. Više informacija o kolačićima možete pronaći ovdje.

Ključni su za upotrebu Internet stranice i bez istih stranica nema svoju punu funkcionalnost. Nastavkom surfanja i kupovinom neophodni se kolačići smatraju prihvaćenima. Funkcionalni kolačići mogu uključivati kolačiće koji pružaju uslugu koju je korisnik zatražio.

cookies_permission

Za pohranu prihvaćanja kolačića.

Ističe: 1 godina

Vrsta: HTTP

Prikupljaju se anonimno, ne mogu pratiti aktivnosti korisnika na drugim Internet stranicama i služe za praćenje ponašanja korisnika te u svrhu mjerenja ponašanja publike i sastavljanja izvješća za poboljšanja Internet stranice. Ovi kolačići omogućuju prijenos podataka u treće zemlje, uključujući SAD.

cookies_permission_analiza

Za pohranu prihvaćanja analitičkih kolačića.

Ističe: 1 godina

Vrsta: HTTP

sbjs_current

Za pohranu detalja preglednika.

Ističe: Sesija

Vrsta: HTTP

sbjs_current_add

Dodatni metapodaci o izvoru prometa trenutne sesije korisnika.

Ističe: Sesija

Vrsta: HTTP

sbjs_first

Bilježi izvor prometa prvog posjeta korisnika web stranici (npr. izvorni UTM parametri).

Ističe: 6 mjeseci

Vrsta: HTTP

sbjs_first_add

Pohranjuje dodatne pojedinosti o izvoru prometa za prvi posjet korisnika.

Ističe: 6 mjeseci

Vrsta: HTTP

sbjs_migrations

Prati prijelaze između izvora prometa, primjerice kada korisnik mijenja kampanje ili preporuke.

Ističe: 6 mjeseci

Vrsta: HTTP

sbjs_session

Prati podatke o prometu specifične za sesiju, kao što je izvor preporuke za trenutni posjet.

Ističe: Sesija

Vrsta: HTTP

sbjs_udata

Pohranjuje skupne korisničke podatke, kao što je kombinacija izvora prometa kroz posjete.

Ističe: 6 mjeseci

Vrsta: HTTP

Kolačići su male tekstne datoteke koje internetske stranice koriste kako bi unaprijedile korisničko iskustvo.

Zakon dopušta spremanje kolačića na vaš uređaj ako je to izričito potrebno za rad stranice. Za sve ostale vrste kolačića trebamo vašu suglasnost.

Ove stranice koriste različite vrste kolačića. Neke kolačiće postavljaju usluge trećih strana koje se prikazuju na našim stranicama.

Vašu suglasnost za Izjavu o kolačićima na našim internetskim stranicama možete u bilo kojem trenutku promijeniti ili povući.

Više informacija o tome tko smo mi, kako nas možete kontaktirati i kako obrađujemo vaše osobne podatke možete pronaći u našoj Politici privatnosti.

Molimo vas da pri kontaktiranju vezano za vašu suglasnost navedete svoj ID broj suglasnosti i datum isteka iste.