Upozorenje građanima: Facebook-om ponovno kruže lažne nagradne igre

Agencija za zaštitu osobnih podataka upozorila je građane da je na društvenim mrežama ponovno uočena pojava lažnih nagradnih igara, generiranih kroz lažne stranice trgovačkih lanaca i poznatih brendova. Trenutačno je riječ o brendovima Lesnina, Konzum i Lidl,  a čiji navodni organizatori od građana ili sudionika traže dostavu fotografija osobne iskaznice.

Obzirom da u konkretnom slučaju postoji opravdana sumnja u počinjenje kaznenih djela iz čl. 146 Kaznenog zakona (nedozvoljena uporaba osobnih podataka), kao i drugih kaznenih djela, za istraživanje slučaja i procesuiranje počinitelja su nadležni Ministarstvo unutarnjih poslova i Državno odvjetništvo. Stoga AZOP upućuje građane da, ukoliko su u kontekstu ovih lažnih nagradnih igara proslijedili svoje podatke nepoznatim osobama, slučaj prvenstveno prijave nadležnoj Policijskoj postaji.

Agencija za zaštitu osobnih podataka također poziva građane na pojačani oprez kada su u pitanju njihovi osobni podaci, te da iste ne prosljeđuju nepoznatim, kao i nedovoljno poznatim osobama čiji identitet nije moguće prethodno utvrditi. Slična upozorenja već su stizala u ranijim slučajevima lažnih nagradnih igara, no nije ih zgorega ponoviti.

Ukoliko žele sudjelovati u određenim nagradnim igrama, građanima se savjetuje da prije bilo kakvog uključivanja u neku nagradnu igru najprije provjere vjerodostojnost i organizatora nagradne igre, kao i izvor objave iste.

 

Izvor: https://www.bug.hr/