Tržište mobitela i dalje u padu, najveći gubitnik je Apple

Globalno tržište pametnih telefona u drugom kvartalu ove godine palo je za 1,2 % i završilo s ukupno 360 milijuna isporuka, a pritom su najviše profitirali Samsung i Huawei, dva najjača proizvođača na svijetu, navodi tako Counterpoint u izvješću.

Konkretnije, južnokorejski tehnološki gigant zabilježio je 7,1 % rasta i sa 76,6 milijuna isporuka ima udio od 21,3 % na tržištu. Dakle, jači je za 1,7 % no prije godinu dana u isto vrijeme. Što se tiče kineskog tehnološkom giganta, udio mu je na 15,8 % i to je 0,9 % bolji rezultat no lani. Ujedno, Huawei je isporučio 56,7 milijuna uređaja, što je 4,6 % bolji rezultat no u drugom kvartalu 2018. godine. Naravno, treći kvartal bit će najbolji pokazatelj poslovanja za Huawei jer u njemu će biti “uračunata” situacija sa suspenzijom Androida.

Najveći gubitnik među velikanima svakako je Apple s padom isporuka od 11,9 %, odnosno, isporučio je 36,4 milijuna pametnih telefona. Udio mu je na 10,1 % u odnosu na prošlogodišnjih 11,3 % i sve bliže mu se nalazi Xiaomi. Taj kineski proizvođač isporučio je 32,3 milijuna uređaja, bilježi rast od 0,9 % i ima udio od devet %, što je 0,2 % bolje no prije godinu dana u isto vrijeme.

Na petom mjestu je OPPO s 29 milijuna isporuka, što je zapravo pad od 2 % u odnosu na 2018. godinu. Udio mu je pak nepromijenjen, 8,1 %. Ako se gleda šira slika, najveći rast bilježi Realme s 848 %, no to je skok s 500 tisuća na 4,7 milijuna isporuka. Dovoljno da se s 0,1 % udjela “skoči” na 1,3 %.

Najveći pad među najvećima pak bilježi LG, posrnuli južnokorejski proizvođač. Pao je za 18,5 % i stao na osam milijuna isporuka. Dovoljno za 2,2 % udjela na tržištu, u odnosu na 2,7 % iz 2018. godine.

Treba na kraju naglasiti i da će većini proizvođača ipak treći kvartal biti realnija slika poslovanja, prvenstveno jer su s početkom ljeta odlučili “okupirati” svjetska tržišta svojim proizvodima.

 

Izvor: https://www.ictbusiness.info/