Kako je YouTube pogriješio – zaigrala se umjetna inteligencija i machine learning

Najvažnija vijest proteklog dana, 15. travnja 2019. godine, svakako je bez ikakve dileme bila katastrofalan požar u jednom od najpoznatijih spomenika kulture u crkvi Notre Dame u Parizu, čije je krovište u potpunosti izgorjelo u vrijeme kada je bila u tijeku velika i vrlo vrijedna rekonstrukcija. Prema posljednjim informacijama, zgrada, odnosno onaj dio koji nije bio od drveta, nije gotovo uopće uništen.

I to bi bilo dovoljno da svi shvate o kakvoj je zapravo katastrofi riječ da se u sve nisu upetljali matematički algoritmi, machine learning i umjetna inteligencija, pogrešno shvativši kako je požar u Parizu zapravo lažna vijest. I zaigrali se informacijama, linkovima i poveznicama.

S obzirom na poplavu lažnih vijesti i pokušaja da se prikriju mogućnosti masovne histerije i panike zbog terorističkih napada, umjetna inteligencija / matematički algoritmi / machine learning odlučila je prve snimke na YouTube označiti lažnim vijestima i sakriti ih od pogleda. Uz to, algoritmi su, koliko god to u Google-u tvrdili drugačije, u potpunosti podivljali, pa su Notre Dame počeli povezivati s napadom od prije 18 godina, odnosno terorističkim napadom koji se dogodio 11. rujna 2001. godine. Dokaz da se umjetnoj inteligenciji koja je naučena baš i ne može previše vjerovati.

Naime, kako tvrde u YouTube-u, do problema je došlo zbog činjenice kako su se među panelima počele pojavljivati poveznice s napadom od 11. rujna koje su se počele događati jer je to trebao biti način da se spriječe teorije zavjere. Dogodilo se upravo suprotno. Sve se to događalo zbog pucnjave u Las Vegasu kada je napadač pucao na posjetitelje glazbenog festivala i ubio 58 ljudi i ranio 422. Najveći je to takav napad na SAD-u i nakon toga YouTube je promijenio neke svoje algoritme. I oni su se pokazali pogrešni. Uz to, YouTube je počeo povezivati svoj sadržaj s onim trećih strana, pojašnjavaju u YouTube-u i ističu kako je riječ o sadržajima koje je moguće pronaći na Encyclopedia Britannici i Wikipediji.

Zanimljivo je kako se za neke radnje kod svih velikih internetskih igrača koriste ljudi kako bi razlikovali mišljenja, razmišljanja i komentare. Možda je YouTube trebao tako i sada postupiti, a ne igrati se algoritmima.

 

Izvor: https://www.ictbusiness.info/

Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranice slažete se s uvjetima korištenja. Kliknite ovdje i saznajte više informacija.Close