Internetske platforme uklanjaju milijune zavaravajućih proizvoda

Europska komisija koordinirala je provjeru internetskih stranica kako bi saznala gdje su potrošači na internetu izloženi sadržaju kojim se promiču lažne tvrdnje ili proizvodi u vrijeme pandemije korona virusa. Iz rezultata je vidljivo da su, nakon poziva Europske komisije, platforme uklonile ili blokirale milijune zavaravajućih oglasa ili proizvoda. Posebna pažnja posvećena je screening ponudama vezanim za zaštitne maske i kapice, sredstva za dezinfekciju, komplete za testiranje, kao i hranu, dodatke prehrani i neprehrambene proizvode s navodnim ljekovitim učinkom povezanim s korona virusom.

Tijela za zaštitu potrošača iz 27 zemalja sudjelovala su u pregledu internetskih platformi i dostavila 126 odgovora o poduzećima s kojima je Komisija u redovitom kontaktu. Posebna pozornost posvećena je ponudama koje se odnose na zaštitne maske, sanitarne gelove, komplete za testiranje kao i na hranu, dodatke prehrani i neprehrambene proizvode s navodnim ljekovitim učincima povezanima s korona virusom.

U 38 slučajeva, CPC je pronašao niz sumnjivih ponuda ili oglasa u vezi s proizvodima koji su na pogrešan način promovirani u kontekstu korona virusa, kao i različite i česte tvrdnje da je proizvod uspio spriječiti ili izliječiti infekciju SAR-CoV-2 i svi su imali previsoke cijene. Pored toga, pregled je otkrio pohlepnu praksu trgovaca u ilustriranju proizvoda lažnim fotografijama.

Na primjer, Google je blokirao ili uklonio globalno više od 80 milijuna oglasa koji se odnose na korona virus, eBay je blokirao ili uklonio više od 17 milijuna proizvoda sa svog globalnog tržišta koji krše pravila EU o potrošačima, a Amazon je zabilježio smanjenje sumnjivih oglasa za proizvode vezanih za korona virus u travnju za 77% u odnosu na ožujak.

Detaljni pregled obuhvatio je 268 web stranica, od kojih je 206 označeno za daljnju istragu zbog mogućih kršenja potrošačkog prava EU.

Istraživanje je također otkrilo da je u 39 slučajeva prodajna cijena bila nejasno predstavljena. Nadalje, CPC je također uočio da potrošačima nisu pružene jasne i sveobuhvatne relevantne informacije o trgovcima, kao što su identitet trgovca (na 58 web stranica), zemljopisna adresa poslovnog subjekta (na 62 web stranice) ili kontakt trgovine (na 58 web stranica).

 

Izvor: https://www.bug.hr/