Vektor ERP poslovni sustav – bolje iskustvo poslovanja

Autor: Tomislav Bačurin

 Implementacija novog ERP sustava u tvrtku neminovno je praćena određenim poslovnim rizikom. Kao i svaka strateška odluka, a implementacija novog ERP sustava to svakako jest, bez obzira na veličinu ili djelatnost tvrtke, ona sa sobom nosi i rizike te sukladno tome u negativnom scenariju i posljedice. No, takav poslovni rizik isto tako proporcionalno se treba rasporediti na sve uključene strane u procesu implementacije.

O kakvom riziku ili bolje rečeno rizicima se ovdje radi? Odluku za implementaciju novog ERP sustava odgovorne osobe kompanija u pravilu donose ciljajući na sve benefite kvalitetnog ERP rješenja koja će pomoći tvrtki da vlastito poslovanje dovede na višu razinu.

Tako znamo da su prednosti kvalitetnog ERP sustava itekako mjerljive, primjerice:

No, ako izađemo iz teoretskog djela ovog procesa i sagledamo integralnu sliku neminovno se u praksi moramo suočiti sa rizicima implementacije ERP sustava, a oni su:

Ovdje su navedeni samo najčešći rizici, od kojih svaki može ostaviti osjetne posljedice za tvrtku – kako kratkoročno u smislu povećanih troškova u odnosu na planirane, tako i dugoročno, ako se dogodi neuspjeh implementacije.

Za pravilno adresiranje cijele ovdje navedene problematike, neophodno je iskustvo isporučitelja ERP rješenja u što više raznih implementacija te jasno komuniciranje sa klijentom o svim mogućim problemima koji mogu iskrsnuti tamo gdje se nisu očekivali te spremnost na suradnju kako bi ih se što učinkovitije riješilo.

Naše dosadašnje iskustvo nam uvijek ispočetka jasno dokazuje da kao isporučitelji ERP rješenja imamo odgovornost prema klijentu – ne samo u urednom izvršenju ugovorenih obveza, nego i u shvaćanju njegovih potreba (ponekad više i od klijenta!), spremnosti da zajedno radimo na rješenju nastale teškoće pri implementacije ERP sustava te na kraju konstantno dovođenje obostranog povjerenja na višu razinu.

Opet, izađimo malo iz teorije i sagledajmo što to praktično znači; mi kao isporučitelji ERP rješenja gradimo odnos sa klijentom u kojem mi postajemo dio njihovog poslovanja na način da uvijek gledamo sve benefite koje možemo pružiti u odnosu na prijašnje stanje. Pa tako u proizvodnim tvrtkama upoznajemo njihov proizvodni proces uvažavajući sve prednosti dosadašnje prakse, ujedno pružajući novi pogled i način razmišljanja koji može značajno unaprijediti sam proces. U tvrtkama gdje je izražena potreba za dodatnom edukacijom korisnika interveniramo jasnijom komunikacijom i edukacijom, kako bi što prije korisnici savladali područja rada unutar sustava koja im nisu dovoljno jasna.

Mi kao isporučitelji ERP rješenja često kreiramo specifičnu automatiku procesa unutar sustava gdje god primijetimo da bi klijentu to olakšalo poslovanje. U praksi ima još mnogo primjera pružanja naše usluge na višoj razini od ugovorene, a nekad čak i od očekivane.

Spomenuli smo na početku kako se rizik implementacije novog ERP sustava mora proporcionalno raspodijeliti između klijenta i isporučitelja. Ovo rečenica plaši mnoge isporučitelja poslovnih rješenja jer im zvuči vrlo riskantno za vlastiti posao – Kako da mi odgovaramo za primjerice, rizik neprihvaćanje kod korisnika novog poslovnog sustava ili zašto da mi odradimo određene izmjene u traženom roku ako one nisu jasno definirane ugovorom o isporuci? Takva pitanja mogu ići unedogled.

Odgovor je zapravo vrlo jednostavan; jesmo li spremni kao isporučitelji ERP rješenja preuzeti rizik neuspješne implementacije? Ovdje se ne govori samo o financijskom riziku posla koji nije realiziran prema planiranom; naprotiv, ovdje se govori o značajno većim posljedicama za poslovanje tvrtke koja isporučuje ERP rješenje.

Može li si isporučitelj ERP rješenja dozvoliti neuspješnu implementaciju? Dakako da ne može. Jer ako je do nje došlo, onda sa druge strane stoji nezadovoljan klijent sa nastalom štetom. Upravo zato je zadovoljstvo korisnika proces koji od samog početka našeg međusobnog poslovanja postaje najviši prioritet i na kojem konstantno radimo.

No što ako se i dogodi neuspješna implementacija? Onda je vrijeme da unutar vlastite tvrtke preuzmemo odgovornost i učinimo promjene kako se to ne bi više ponovilo. A kako to učiniti u realnom okruženju, srećom ne znamo, jer u svojih 10 godina nemamo neuspješnih implementacija Vektor ERP sustava. Ali znamo da sa postavljanjem zadovoljstva korisnika na prvo mjesto, to ne možemo ni imati.

Spomenut ćemo samo da se Vektor ERP rješenje danas koristi u različitim poslovnim okruženjima sa vrlo specifičnim potrebama, pa ga tako danas, između ostalih,  uspješno koriste:

 

Ovdje možemo vidjeti da je Vektor ERP primjenjiv u zaista različitim poslovnim okruženjima, gdje svojom arhitekturom pruža najviše za konkretne poslovne djelatnosti.

Primijetili ste da u ovom tekstu nema stručnih riječi o svim tehničkim detaljima Vektor ERP sustava. Namjera ovog teksta nije bila navoditi vlastite tehnologije razvijane unutar Vektor ERP sustava niti objašnjavati različitost logike rada Vektor sustava u odnosu na druga rješenja na tržištu.

Namjera je jasno komunicirati naš princip rada, ne samo u implementaciji poslovnih rješenja.

Namjera je klijente informirati o našem pristupu gdje suradnjom postajemo njihovi partneri, zajedno radeći na najvećim benefitima iz naših rješenja i usluga, a na prvom mjestu je upravo zadovoljstvo međusobnom suradnjom jer ona nama jamči najiskreniji prodajni argument – referentnu listu zadovoljnih korisnika.