3 od 5 IT djelatnika dijeli osjetljive informacije e-mailom

Zaposlenima u IT sektoru nije ni najmanje lako jer barataju iznimno osjetljivim podacima i nerijetko su mete hakerskih napada, pa je dovoljno samo malo nepažnje da se načini šteta i njih prokaže kao krivce za propust. Potvrđeno je to i brojkama kojima barata Igloo Software u svom istraživanju provedenom nad dvije tisuće zaposlenih u IT sektoru, i to samo unutar kompanija koje imaju 250 ili više radnih mjesta.

Zaključak je podosta poražavajuć jer 61 posto zaposlenih dijeli osjetljive podatke putem e-mail poruka, a koje se vrlo lako mogu “probiti”, pa samim time svi ti podaci kolaju iznimno osjetljivim kanalom od pošiljatelja prema primatelju.

Nisu to jedini načini kojima se može ugroziti sigurnost jer zaposleni u 28 posto slučajeva koriste IM komunikaciju za razmjenu poruka, dok njih 66 posto koristi od strane kompanije neodobrene aplikacije za komunikaciju. Samim time, sve skupa je na vrlo klimavim temeljima i u IT sustavima rijetko tko nije svjestan situacije, no mora je prihvatiti jer, s obzirom na postojeće probleme, ne može se raditi drugačije.

Naime, istraživanje pokazuje da kompanije ne udovoljavaju osnovnim potrebama svojih zaposlenih. Dapače, iz godine u godinu je sve lošija situacija po tom pitanju. Naime, njih 68 posto tvrdi da se situacija po pitanju sigurnosti i same funkcionalnosti poslovanja može riješiti kroz pružanje boljih tehnoloških rješenja i poslovne kulture centrirane oko digitalizacije.

Ponajprije se sve ovo odnosi na one koji rade na daljinu, što je kompanijama jeftnije i prihvatljivije, ali pretjeruju s odbijanjem konkretnijih ulaganja, pa tako 57 posto tvrdi da ne dobivaju najbitnije poslovne informacije zato što su izrečene isključivo uživo. Njih 55 posto nije uključeno na sastanke gdje se donose bitne odluke, njih 43 posto nije u mogućnosti pristupiti grupama gdje se komunicira o samom poslovanju, niti ih se zove u njih. Sve to ostavlja one koji rade na daljinu “u mraku”, pa često ne svojom krivicom koriste alate i način komunikacije koji ne bi smjeli.

 

Izvor: https://www.ictbusiness.info/