KACE K1000

Autor: Igor Balen

KACE K1000 sustav je za upravljanje uređajima poput servera, stolnih i prijenosnih osobnih računala (Windows, OSX ili Chrome OS platforme), pametnih telefona, tableta, printera i ostalih mrežnih uređaja. Dostupan je kao fizički ili virtualni stroj.

Njegova primarna zadaća je stvaranje baze inventara – primjerice, popis računala i njihovog sadržaja, uz nadgledanje rada uređaja (monitoring), izrada i puštanje u rad skripti, servisni centar u kojem krajnji korisnici mogu prijavljivati probleme, udaljena instalacija aplikacija i softvera na određene uređaje. Također prati trajanje određenih licenci za pojedini software, te lokaciju uređaja. Sustav može upravljati sa do 20 000 računala i poslužitelja.

Da bi dobili popis određenih uređaja na mreži, potrebno je upisati raspon IP adresa koje će sustav skenirati i postaviti u tzv. inventar. Prije samog početka skeniranja, potrebno je instalirati agenta na uređaje koje želimo imati u inventaru, nakon čega agent komunicira sa serverom i šalje sve podatke o hardveru, softveru i aplikacijama s tih uređaja. Agenta instaliramo kroz KACE K1000 sučelje, nakon čega se pušta instalacija na uređaje, a možemo ga instalirati i ručno na svako računalo.

U snalaženju u samom inventaru u kojem može biti masu uređaja, ovisno o uređajima i veličini mreže tvrtke, postoji opcija pametnih oznaka (smart labels) koje imaju ulogu kategorija, pri čemu se ručno dodjeljuju određeni parametri. Na primjer, ako želimo pronaći na mreži sve uređaje koje imaju određeni raspon IP adresa, a sve smo ih označili pametnom oznakom, dobit ćemo prikaz tih uređaja koji smo zadali u smart labels opciju. Isto tako možemo sortirati sve uređaje koji koriste određeni softver (ili bilo što drugo), radi lakšeg snalaženja u tzv. „šumi“ uređaja. Za svaki uređaj koji je pronađen tokom skeniranja mreže u inventaru se nalaze sve informacije o hardveru, softveru, licencama i ostalom vezano za njega.

Određene uređaje na mreži koji su bitni(ji), poput raznih servera, možemo označiti i postaviti im opciju nadgledanja, koja osim klasičnog nadgledanja rada kreira i razne zapise koje možete pregledavati kasnije. Navedena opcija vrlo je korisna i praktična u rješavanju potencijalnih poteškoća, jer se nadgledanje odvija u pozadini, što omogućava administratorima pravovremenu reakciju.

Opcija Assets omogućuje praćenje inventara poput printera, skenere, telefona i sličnih uređaja, tako da su odvojeni od „glavnog“ inventara, radi lakšeg i preglednijeg prikaza uređaja na mreži.

KACE K1000 ima opciju servisnog centra (Service Desk) koji omogućuje krajnjem korisniku da podnese prijavu poteškoće mailom ili putem korisničke konzole na koju se može prijaviti i poslati prijavu greške u radu, samo javiti da mu je potrebna instalacija određene aplikacije na neki uređaj, ili zatražiti neku drugu vrstu informatičke pomoći. Nakon toga, servisni tim dobije prijavu na e-mail i administratorsku konzolu. Kategorija i polja povezana s prijavom mogu se prilagoditi po potrebi (status, prioritet), a prijave mogu se organizirati i po različitim redovima, primjerice prijave za hardver, prijave za softver i slično.

Da bi se koristila usluga servisnog centra, KACE K1000 mora postojati kao fizički uređaj na mreži, odnosno server, i to server za poštu, kako bi se moglo slati i primati e-mailove kroz servisni centar.

KACE K1000 ima integriranu bazu znanja pod imenom ITninja. Itninja.com neovisni je forum za IT administratore, vođen od strane Della. Pruža sveobuhvatnu bazu podataka za upravljanje sustavima. K1000 servisni centar integriran je s ITninja forumom koji ima relevantne informacije, tako da i krajnji korisnik može pokušati sam riješiti neke poteškoće bez prijavljivanja kvara servisnom timu.

Izrada i puštanje u rad skripti omogućava obavljanje zadataka na ciljanim uređajima preko mreže, pomoću prilagođene skripte koja se pokreće u skladu s našim željama. Opcija omogućava izvršavanje automatskih zadataka poput: instaliranja softvera provjeravanja statusa antivirusnog programa, promjene postavki i slično.

Na KACE K1000 pristupa se preko njegovog administratorskog web sučelja, na kojem se nalaze sve opcije i mogućnosti potrebne za administraciju uređaja na mreži. Samo sučelje napravljeno je vrlo dobro, intuitivno je i pregledno.

U svakom slučaju, KACE K1000 odličan je uređaj s mnoštvom opcija za lakšu kontrolu i administraciju uređaja, koji će olakšati posao svakom mrežnom administratoru.

Koristimo kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregleda web stranice slažete se s uvjetima korištenja. Kliknite ovdje i saznajte više informacija.Close